Co musíte udělat pro zahájení podnikání? Existují desítky zaručených návodů, jak začít a co udělat. Ultimátní návod, jak zaručeně vydělat miliony neexistuje, byť by to autor tvrdil už v nadpise. Nicméně rozhodně je dobré se inspirovat pár tipy, které mohou poradit a upozornit na co si dát pozor.
Ve výsledku vždy záleží na svědomitosti, pracovitosti a ctižádostivosti každého nově začínajícího podnikatele.
1. Znáte sami sebe?
Identifikujte, co vás skutečně motivuje, stanovte si konkrétní a měřitelné cíle. Určete si, kolik peněz můžete obětovat v případě neúspěchu. Každý chce vydělat spoustu peněz, ale je dobré být připravený a počítat s nejhorší možnou variantou, potom nás nemůže nic zaskočit. Není to však jen o penězích. Investovat musíte i svůj čas a záleží na vás, kolik času jste ochotni obětovat pro rozjezd vlastního byznysu. Jste ochotni se pustit daleko za hranice své komfortní zóny? Brzy zjistíte, že bez této schopnosti se žádný podnikatel neobejde.
2. Vyberte si správný obor
Zní to nejspíš jako jasná věc, ovšem divili bychom se, kolik lidí se pořádně nezamyslí, zda chce danou práci opravdu vykonávat a pustí se po hlavě do podnikání. Klíčem k úspěchu je nalezení potřeb, které můžete a chcete naplnit, a které vygenerují dostatečný příjem k vybudování ziskového podnikání.
3. Ujistěte se, že existuje trh pro to, co chcete prodat
Naprosto základní předpoklad, bez kterého nemá smysl se do ničeho pouštět. Pokud nebude existovat trh pro to, co chcete prodávat, velmi rychle skončíte. Mnoho začínajících podnikatelů automaticky, ale chybně, předpokládá, že na světě je mnoho lidí, kteří si budou chtít koupit daný produkt. Protože na světě se přece musí někdo najít, že? Jenže, aby se o vašem produktu dozvěděl zájemce na druhé straně světa, budete potřebovat spoustu finančních prostředků. Navíc není jisté, že bude dostatek zájemců, aby váš byznys vzkvétal. A dva lidé ve vašem okolí, kteří by zájem měli nejsou dostatečný trh.
4. Poznejte svého nepřítele
Znát dobře konkurenci, která na trhu působí, je velmi dobré hned od začátku a nečekat, až vám o sobě dá vědět přebráním zákazníků apod. I když ostatní firmy prodávají poměrně odlišný produkt, možná zákazníkům stačí k naplnění jejich potřeb a nebudou mít důvod kupovat si váš produkt, byť by byl sebelepší. Když budete znát svou konkurenci, bude jednodušší se dostatečně odlišit pro přilákání a přesvědčení potenciálních zákazníků.
5. Mějte plán úspěchu
Pokud nehledáte investory nebo do svého podnikání nevkládáte vysoké finanční obnosy, možná nebudete potřebovat propracovaný obchodní plán, ale stále potřebujete alespoň nějaký základní plán, který specifikuje váš cíl, stanoví termíny a jasné hranice vašeho byznysu. Plán se může (a dokonce by se měl) postupem času měnit podle toho, jak se obeznámíte s trhem v praxi, narazíte na konkurenci a získáte zpětnou vazbu od koncových zákazníků.