Dnes musíte hlavně vypadat úspěšně, abyste byli úspěšní. Je to taková nemoc doby a pozdního kapitalismu, ovšem nedá se nic dělat, existujete právě teď a právě nyní a dle existencialisty Satreho je jenom na vás, jaký tomu všemu dáte smysl (či nesmysl). Přesně z tohoto důvodu se dnes budeme bavit o seo – search engine optimalization.
Vypadat úspěšně znamenalo kdysi pěkně se obléknout, nasadit fajnový knírek a klobouček, protočit hodinky na řetízku a vyrazit do ulic prodávat revoluční vynálezy – vysavače. Ovšem dnes to znamená především vypadat dobře na internetu. Mít vypracované sociální sítě a být neustále přítomen, neustále odpovídat na otázky zákazníků, kteří, jak je vidno, nespí ani po půlnoci a nejraději by se zašli na zboží podívat v jednu ráno. Hlavně nesmíte ukázat, že vás to štve, to je pak celý dojem pryč. Zároveň je třeba mít opravdu vyšperkované webové stránky, bez těch se dnes neobejdete, protože zatímco dřív se lidé dívali a ptali, odkud máte to pěkné sako, tak dnes se dívají a ptají, kdo vám dělal stránky, jak jste spokojeni s rychlostí stránky a co vlastně děláte proto, aby váš obsah byl vyhledáván nejvíce?
To jsou všechno otázky, které musí byznysmen zodpovědět ostře a rychle a taky přesně, ale ne tak úplně zcela, protože nesmíte odkrýt vaše zbraně soupeři, že jo. Takže jak na to? Seo pomůže se vším, s vysokým vyhledáváním, volbou těch správných klíčových slov pro váš obsah, správou webových stránek a dalšího. Jedná se o skvělý prostředek, jak můžete dosáhnout vašich cílů a nemusí to ani tak bolet. Hlavně si musíte vybrat pořádnou agenturu či společnost, která za vás práci odvede na jedničku. Není totiž nic horšího, než to, že to sice vypadá dobře, ale dobře to nejede. TO je ostatně také další aspekt, který se přičlenil k tomu „vypadat dobře“. Stránka musí být rychlá, transparentní a přehledná, jinak to nemá cenu a rovnou zahoďte jakékoliv snahy. Nebo taky můžete skončit u starých h brontosaurů, kteří mají ještě staré webové články s pixelovými obrázky – byť trocha retra taky nikdy neuškodila.